Tuotamme perustietotekniikkapalveluja koko valtionhallinnolle. Asiakkaamme saavat meiltä turvalliset ja kustannustehokkaat ICT-palvelut sekä niiden laitteet ja järjestelmät. Palvelujemme ansiosta valtionhallinnon työntekijöiden on mahdollista tehdä työtään, myös poikkeustilanteissa.

Osan palvelutuotannosta teemme itse ja osan hankimme kumppaneilta. Palveluja tuotetaan kahdessa eri ympäristössä: valtionhallinnon yhteisessä verkossa ja turvallisuusviranomaisten käytössä olevassa turvallisuusverkossa. 

Monipuolisia tietotekniikkapalveluja 

Palvelustrategiamme mukaisesti palvelut on jaettu palveluportfolioalueisiin kooten samantyyppiset palvelut asiakastarpeiden mukaisesti yhteen:

  • Henkilökohtaiset ICT-palvelut
  • Käytön tukipalvelut
  • Organisaation ICT-palvelut
  • ICT-taustapalvelut
  • Tietoturvapalvelut. 

Palveluvalikoimamme on laaja. Toimintamme mittakaavasta kertoo esimerkiksi se, että vastuullamme on yli 100 000 työasemaa ja 12 000 palvelinta.

Tutustu palveluihimme:

Kuva: Valtorin palveluvalikoima. Ylimpänä on palveluportfoliotaso, jonka alla ovat palvelukategoriat. Kunkin palvelukategorian alla on yksi tai useampi yksittäinen palvelu.
Kuva: Valtorin palveluvalikoima. Ylimpänä on palveluportfoliotaso, jonka alla ovat palvelukategoriat. Kunkin palvelukategorian alla on yksi tai useampi yksittäinen palvelu. Kuvalähde: Valtori. Klikkaa suurentaaksesi kuvaa.

 

 

Henkilökohtaiset ICT-palvelut

Mahdollistavat valtiolla työskentelevän päivittäisessä työssään tarvitsemat turvalliset ja tehokkaat ICT-palvelut sekä niiden laitteet ja järjestelmät, kuten tietokoneet, mobiililaitteet ja viestintäsovellukset. Palvelujemme avulla asiakkaamme voivat työskennellä eri tietoturvatasojen ympäristöissä toimistolla ja etänä.

Käytön tukipalvelut

Palvelevat valtiolla työskenteleviä yhteisten ICT-palvelujen käytössä ja häiriötilanteissa palveluportaalien kautta sekä puhelimitse sujuvasti kaikilla tietoturvatasoilla. Parannamme asiakkaan palvelukokemusta ja kustannustehokkuutta hyödyntämällä mm. moderneja teknologioita tukipyyntöjen käsittelyssä.

Organisaation ICT-palvelut

Tarjoavat valtionhallinnon organisaatioille kustannustehokkaat ICT-peruspalvelut, kuten identiteetinhallinnan ja pääsynhallinnan ratkaisut, toimialuepalvelut, verkkoviestinnän palvelut, lisenssit sekä asiantuntijan alustapalvelut. Palvelujemme avulla asiakkaamme voivat keskittyä ydintoimintaansa eri tietoturvan tasot huomioiden.

ICT-taustapalvelut

Tukevat valtionhallinnon yhteisiä ICT-palveluja tuottamalla, ylläpitämällä ja suojelemalla konesali- ja kapasiteettipalveluja, tietoliikennepalveluja sekä integraatio- ja tietokantapalveluja. Tämän perustan päälle asiakkaamme voivat rakentaa oman toimintansa ja tuottaa palvelunsa digitaalisesti.

Tietoturvapalvelut

Turvaavat kattavasti valtionhallinnon organisaatioiden päätelaitteet, palvelimet ja verkon tietoliikenteen. Lokitietojen kerääminen ja keskitetty valvonta varmistavat ympärivuorokautisen turvallisen työskentelyn valtionhallinnossa. Olemme rakentaneet tietoturvapalvelumme korkeimpien turvallisuusstandardien mukaisesti, jotta asiakkaamme voivat keskittyä omaa ydintoimintaansa.

Portfolioalueiden tiekartat

Uudet portfolioalueiden tiekartat kokoavat portfolioalueissa olevia kehityskohteita yhteen näkymään. Portfolioalueen tiekartan tarkoitus on varmistaa strategian toimeenpano portfolioalueella. Portfolioalueen tiekartta ottaa kantaa palveluiden kehityskohteiden lisäksi palveluiden välisiin ja palveluiden väliin jääviin kehityskohteisiin portfolioalueen sisällä. 

Tiekarttoja käytetään palvelunhallinnan ja palvelukehityksen johtamisessa sisäisesti sekä myös intressiryhmissä asiakkaiden kanssa. Asiakkaamme voivat tarkastella portfolioalueiden tiekarttoja Valtorin asiakastyötilassa.

 

Asiakkaamme: kun haluat lisätietoa palveluista ja niiden käyttöönottamisesta, otathan yhteyttä omaan asiakkuus- tai asiakaspalvelupäällikköösi. Lisätietoa palveluista voit lukea Valtorin asiakastyötilasta ja Asiakastyötila Joikusta.

Palveluja kehitetään jatkuvasti 

Kehittämisellä varmistetaan, että jatkuvasti muuttuvassa toiminta- ja teknologiaympäristössä voidaan tuottaa asiakastarpeiden mukaisia palveluja. Kehittämistä tehdään palveluihin, asiakkuuksiin sekä sisäiseen toimintaan liittyen.

Tutustu tietoturvapalveluiden kehittämiseen