Valtorilla uusi Avain-palvelukonsepti – hinta alenee ja käyttöönotto nopeutuu

Julkaistu 6.6.2017 klo 13.21

Valtori on kehittänyt uuden konseptin, jonka myötä saadaan synergiaetuja Avaimen ja Valtorin muiden tuotteistettujen palvelujen yhteensovittamisesta.

Asiakkaat ovat pitäneet Avain-palvelua tarpeellisena tuotteena, mutta ovat toisaalta pitäneet käyttöönottoprojektin ja/tai jatkuvan palvelun kustannuksia liian korkeina.

Uudella konseptilla pystytään vastaamaan asiakkailta saatuun palautteeseen, jolloin Avain-palvelun asiakaskäyttöönotto nopeutuu ja samalla palvelun kustannukset alenevat. Myös Avaimen jatkuvan palvelun hinta laskee merkittävästi 1.8.2017 alkaen.

Avain-palvelu pähkinänkuoressa

  • Identiteetinhallintapalvelu Avain tarjoaa järjestelmän, jolla valtionhallinnon organisaatiot voivat ylläpitää työntekijöidensä käyttöoikeuksia eri järjestelmiin hallitusti yhdestä paikasta.
  • Käyttäjätietojen lähteenä Identiteetinhallintapalvelu Avaimessa toimii ensisijaisesti Valtion talous- ja henkilöstöhallinnon tietojärjestelmä Kieku, josta tiedot siirtyvät automaattisesti identiteetinhallintapalveluun.
  • Yhteinen identiteetinhallintapalvelu yhtenäistää osaltaan valtion henkilöstöhallinnon ja tietohallinnon tukipalveluja ja niiden toimintaprosesseja.
  • Identiteetinhallintapalvelun ansiosta käyttäjien oikeuksia eri järjestelmiin voidaan tilata ja poistaa helposti.
  • Ratkaisun automaatio vähentää hukkatyön ja manuaalisesta työstä aiheutuvien virheiden määrää.

Käyttöoikeuksien hallinta keskitetyn järjestelmän kautta tuo merkittäviä vuosittaisia säästöjä valtionhallintoon. Valtion yhteisellä Avain-palvelulla vältetään siis useiden rinnakkaisten ja erillisten asiakaskohtaisten ratkaisujen toteuttaminen ja ylläpito. Lisäksi käyttöoikeuksien keskitetty ja automatisoitu hallinta parantaa tietoturvatasoa.

Lisätietoja uudesta Avain-palvelusta antaa virastonne oma asiakaspalvelupäällikkö.