Digitalisoituvassa yhteiskunnassa asiakastarpeita ei voi hyvin kartoittaa ilman aktiivista osallistamista. Hyvän asiakaskokemuksen ja luottamuksen saavuttaminen vaatii aina toimivaa asiakasyhteistyötä ja vuorovaikutusta. Avoimuudella ja rakentavalla yhteistyöllä saavutamme tuloksia: parannamme palvelujemme laatua ja saavutamme kustannussäästöjä.

Yhdessä kehittämällä sitoudumme valtionhallinnossa yhteisiin päämääriin ja varmistamme, että oikeisiin kehityskohteisiin satsataan. 

Lue kehittämistyöstä

Kuvassa näkyy kokoushuone, jossa istuu kolme miestä neuvottelemassa. Etualalla istuvalla on päällään vaaleansininen huppari ja siniset farkut.

Viestinnän asiantuntija Sami Rontti: ”Valtorissa saan olla monessa mukana”

Sami Rontti on kokenut viestinnän ammattilainen, joka on tehnyt laaja-alaisesti erilaisia oman alansa työtehtäviä noin 20 vuoden ajan.

Lue lisää

Mustahupparinen mies ojentaa läppärin pöydän vieressä istuvalle naiselle. Kuljetuskärryssä näkyy vanhoja, kierrätykseen menossa olevia laitteita, mm. läppäreitä ja puhelimia.

Valtori Akatemia mahdollisti tietoliikenneasiantuntijan uran Mikko Nevalle

Tietoliikenneasiantuntijana toimiva Mikko Neva haki kuusi vuotta sitten Valtori Akatemiaan, johon hän valikoitui opiskelemaan tietoliikennettä. Yhteensä harjoitteluohjelmaan pääsi 15, joista osa meni pilviteknologian harjoitteluohjelmaan ja osa tietoliikennepuolelle. 

Lue lisää

Etualalla istuvalla ruskeatukkaisella, sinipuseroisella ja parrakkaalla miehellä on sylissään läppäri, jota hän katselee. Mies istuu tuolissa sivuttain ja taustalla näkyy muita ihmisiä. Tila muistuttaa tunnelmallista kahvilaa.

Uusi intranet otettiin käyttöön kahdessa tutkimuslaitoksessa – miten onnistuttiin

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL otti käyttöön Valtorin tuottaman Sivi-palvelun eli sisäisen viestinnän julkaisualustan tämän vuoden alussa. Geologian tutkimuskeskus GTK on ollut Sivi-palvelun asiakas ja Sharepoint-intran käyttäjä jo useamman vuoden. Nyt intra tehtiin Sivi-konseptin mukaisen julkaisualustan päälle ja saatiin käyttöön myös vuoden 2024 alussa.

Lue lisää

Ihmisiä kokoustamassa pöydän ympärillä, osa on etänä ja heidän kuvansa näkyy skriinillä, TV:n kuvaruudulla.

Palvelukehityspäällikkö Heini Porra vaihtoi yliopistomaailmasta ICT-alalle

Heini Porra asuu Pohjolan valkeassa kaupungissa Oulussa, joka kuuluu Pohjois-Pohjanmaahan. Viimeiset neljä vuotta hän työskenteli yliopistolla täydentävien opintojen ohjelmapäällikkönä, josta tie johti palvelukehityspäälliköksi Valtoriin.

Lue lisää

Vihreäpuseroinen nainen istuu tumman pöydän ääressä ja kirjoittaa läppärillä, jonka vieressä on valkoinen kahvikuppi ja lasimaljakossa kukka.

Kevyt ja ketterä Verkkosivujen analytiikkapalvelu Vana lisännyt suosiotaan Valtorin palveluvalikoimassa

Valtorin Verkkosivujen analytiikkapalvelu Vanaa käyttää lähes 40 asiakasta, ja sitä hyödynnetään yli 150:llä asiakassivustolla.

Lue lisää

Valtionhallinnon runkoverkkopalvelun hinta laskenut vuoden 2024 alussa

Valtionhallinnon runkoverkkopalvelun eli VY-verkon uudistusprojekti saatiin päätökseen marraskuussa 2022. Marraskuussa 2023 saatiin viimeiset isot päivitykset asennettua. Kiitokset asiakkaille testauksista! 

Lue lisää

Valtorin palvelustrategia ohjaa palveluvalikoiman ja palveluiden kehitystyötä

Palvelustrategia pohjautuu Valtorin strategisiin tavoitteisiin, ja se tarkentaa ja konkretisoi palveluvalikoiman ja palveluiden kehittämistä. Tämä täydentävä strategia muodostaa pitkälle tähtäävän, läpileikkaavan suunnitelman palveluvalikoiman ja -toiminnan kehittämiselle huomioiden asiakkaiden tarpeet.

Lue lisää

Työyhteisökehittäjä Anne Horila: ”Intohimoni liittyy yhteistyöhön ja vuorovaikutukseen – sosiaaliseen vastuuseen”

Anne Horila on työskennellyt työyhteisökehittäjänä Valtorissa reilut kaksi vuotta. Hänellä on takanaan laaja-alainen osaaminen ja kehittäjätausta.

Lue lisää

Kokousta käydään kokoushuoneessa Videoneuvottelun avulla, missä paikalla on seitsemän ihmistä ja videon välityksellä neljä.

Helppoa, nopeaa ja tietoturvallista yhteydenpitoa uudistuvilla videoneuvottelupalveluilla

Uudet Valtorin Videoneuvottelupalvelut mahdollistavat modernit ja helppokäyttöiset viestintävälineet valtionhallinnolle. Uudistus koskee sekä Valtorin toimialariippumattomia- että turvallisuusverkkopalveluita.

Lue lisää

40 000 etätyöläisen arki sujuvoitui uudistetun Kauko-palvelun myötä

Uudistimme valtion yhteisen etäyhteyspalvelu Kaukon pari vuotta sitten. Uusi arkkitehtuuri ja tekninen ratkaisu mahdollistivat huoltotöiden tekemisen ilman palvelukatkoja ja toivat vakautta palvelun toimintaan.

Lue lisää