Uusi työvuoromalli käyttöön

Kevään aikana Käyttäjätuessa otettiin käyttöön yhtenäinen kontaktinhallintajärjestelmä ja perustettiin Hämeenlinnaan Valtti-asiakastukitiimi, johon liittyi uusi työvuorosuunnittelujärjestelmä. Uusi toimintamalli piti sisällään kiinteät työajat asiakastuessa, käyttövaltuushallinnassa ja lähituessa.

Toteutetut työaikajärjestelyt vaikuttivat etenkin Käyttäjätuessa työskentelevien henkilöiden työtyytyväisyyteen, minkä johdosta perustettiin työntekijöiden edustajien ja työantajien edustajien välillä työryhmä. Työryhmän tuloksia tullaan huomioimaan Käyttäjätuen jatkotoimenpiteissä.

Kesän ja syksyn aikana Valtorissa määriteltiin Käyttäjätuen jatkosuunnitelman pääkohdiksi seuraavaa:

  • Asiakastuen 1. tason tehtävät keskitetään Hämeenlinnaan ja Jyväskylään 30.6.2017 mennessä.
  • Käyttövaltuushallinnan mahdollinen keskittämispäätös tehdään asiakasneuvottelujen jälkeen 28.2.2017 mennessä ja Lähituen tehostaminen osana asiakastuen keskittämistä.
  • Yhteyskeskuspalvelut-toiminnan keskittäminen Kajaaniin, poikkeuksena kuitenkin Valtioneuvoston puhelunvälitys (VN-vaihde), joka sijaitsee Helsingissä, keskitetään Elisalle 28.2.2017 mennessä.